Moni ei tiedä, että k-kauppa tilaa tuotteita suoraan jopa sadoilta eri tavarantoimittajilta ja pientuottajilta. Ne tuotteet eivät kulje tukkuliikkeiden kautta kilpailijoiden tai edes Keskon keskusvarastoihin.
Useimmiten meidän osastovastaava ottaa puhelimen käteen, ja soittaa tai lähettää sähköpostin suoraan tuottajalle. Tavara tulee parhaimmillaan hyllyyn päivän sisällä tilauksesta. Tämän vuoksi k-kaupassa voi olla jopa 50% parempi valikoima, kuin vastaavan kokoluokan kilpailijan kaupassa.
Ilman useiden vuosien aikana solmittuja suhteita pientuottajien kanssa emme olisi tässä missä olemme nyt. Oli kyse sitten omenamehusta, kauralevainista, luomumansikoista, tai vaikka galaksin parhaasta hunajasta, niin emme pärjäisi tällä alalla, jos emme aktiivisesti tutustuisi uusiin tuottajiin.
Heidän työnsä on vaativaa. Se on ympärivuotista. Siihen monesti kasvetaan. Se ei todellakaan ole helppoa. Olemme joka päivä kiitollisia heille, että jaksavat tuottaa meille niitä aarteita, jotka tuovat tuhansille asiakkaillemme sen ainutlaatuisen kokemuksen minkä saa vain harvoista paikoista. Se on katsos niin, ettei heidän tuotteitaan riitä kuin vain murto-osaan Suomen kaupoista.
Kiitos siis sinulle arvon tuottaja, että uskot meidän kykyyn tarjota tuotteitasi niitä arvostaville asiakkaillemme.
Jos sinulla on tuote, jonka haluat k-kaupan valikoimiin, niin ota yhteyttä siihen k-kauppiaaseen, jonka kaupassa arvelet tuotteesi myyvän parhaiten. Me k-kaupat olemme kaikki erilaisia, eikä kaikkialla myy samat tuotteet samalla lailla. Toinen myy enemmän vegaanisia tuotteita, kun joku muu on tunnettu mahtavasta lihavalikoimasta. On tärkeää tehdä hieman taustatutkimusta, ja aloittaa sieltä missä on suurin potentiaali.
K-kaupoissa on lukemattomia esimerkkejä yksittäisten kauppojen yhteistyöstä pientuottajien kanssa, joka on lopulta kasvanut maanlaajuiseksi bisnekseksi.
Tiesitkö, että esimerkiksi Kolmen Kaverin jäätelö lähti yhdestä jäätelömausta K-Supermarket Herkkupähkinässä 2010-luvun alussa? Sieltä se on pikkuhiljaa laajentunut jopa Ruotsin markkinoille. Yksi parhaista esimerkeistä mitä ketterällä yhteistyöllä K-kauppiaan kanssa voi saavuttaa.